Urzędnicy z lankijskiej Agencji Ochrony Środowiska Morskiego (MEPA) informują, że pozostałe elementy kontenerowca X-Press Pearl, który spłonął i zatonął niedaleko Kolombo, zostaną usunięte do tego tygodnia. Druga faza operacji ratunkowej miała zakończyć się usunięciem wraku i ostatecznym uprzątnięciem pozostałych szczątków z dna oceanu.
Przetarg na wykonanie operacji usunięcia wraku kontenerowca X-Press Pearl z wybrzeża Sri Lanki wygrała Shanghai Salvage, chińska spółka państwowa.
W lipcu zeszłego roku, kontenerowiec Kea Trader osiadł na mieliźnie na rafie Durand, w Nowej Kaledonii. Szybko została podjęta akcja ratunkowa zlecona Ardent Oceania Salvage. W prace przy odzyskiwaniu kontenerów i usuwania substancji niebezpiecznych jak ciężki olej opałowy, zaangażowanych zostało bezpośrednio około 40 specjalistów z różnych firm, w tym architektów morskich, ekspertów w dziedzinie środowiska morskiego i innych specjalistów od ratownictwa łącznie z flotą statków wspierających działalność na miejscu.
Wärtsilä wraz z Shanghai Bestway Marine Engineering Design Co Ltd podpisała w styczniu kontrakt na zaprojektowanie statku wsparcia głębokowodnych prac podwodnych. Statek ma być zbudowany dla państwowej firmy China Shanghai Salvage Bureau (SSB), zajmującej się ratownictwem morskim w Chinach.
Fincantieri zbuduje dla USA sześć fregat typu Constellation
Equinor wraz z partnerami zainwestują miliard dolarów celem zwiększenia wydobycia gazu na Morzu Północnym
DNV potwierdza oszczędność energii na pierwszym na świecie statku wyposażonym w WindWings
W Gdyni wręczono żeglarskie nagrody
Dar Młodzieży utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu
PGZ Stocznia Wojenna podpisała list intencyjny z Creeyacht